Sunday 31 August 2014

A layout with lots of different dies

Hello Sizzix friends!!
I am so sorry that my post is going up later than usual this Sunday, but the trouble is it's raining so much here that the basement of our house is flooded and I had to deal with that for most of the day. We have a pump that is supposed to take the water out but it really was no big help since the power was cut for several hours. Ok, that was my day. I hope you had a better one so far!! :-)

Anyway, I have a page that I'd like to share with you as usual:


And I even took some close up shots. 
Unfortunately the colours are not great due to the abysmal lightning conditions....


It was nice to play with some great Sizzix dies and stamps to take my mind off things.


The framelits stamps are great because you see exactly where you are supposed to cut out your stamped image. It's really easy to get a nice clean cut.


For my title I combined one of the Sizzix thinlits dies with some letter stickers.



Finally a close up of some of the bunting pieces I cut out with a new Bigz die and some Tattered florals with some framelits leaves.

These are the Sizzix Products that I used:
Sizzix Big Shot Machine Only (Powder Blue & Teal)
Sizzix Framelits Die Set 12PK w/Stamps - Here & There
Sizzix Framelits Die Set 5PK w/Stamps - Simply Lovely 
Sizzix Framelits Die Set 5PK w/Stamps - English Garden 
Sizzix Thinlits Die Set 7PK - You & Me
Sizzix Bigz Die - Tattered Florals 
Sizzix Accessory - Susan's Garden Tool Kit
Sizzix Bigz Die - Pennants

In addition I used  Heidi Swapp 'Dreamy' collection and letter stickers and flowers från Papirdesign -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hejsan Sizzix vänner!

Ledsen att mitt inlägg kommer mycket senare idag! Mitt problem är att det är hundraårsregn i södra Sverige i dag och min källare är totalt översvömmat. Jag har tömt hinkar etc hela dagen, och nu börjar det regna igen.....Vi har en länspump som egentligen ska ta hand om vattnet, men när jag kom ner i källaren tidigt i morse var det redan fullt av vatten där pga elavbrott som gjorde att pumpen inte fungerade!! Detta var min dag. Hoppas din varit bättre!! :-) 

Men i vilket fall som helst har jag en sida att dela med er idag: 

Några närbilder blev det också, men tyvärr blev färgåtergivningen inte så bra med de dåliga ljusförhållandena vi har.

Det var trevligt att underhålla mig en stund sen med underbara Sizzix dies och stämplar för att skingra tankarna lite.

 Framelits stämplarna er kanon sedan du ser exakt var du ska lägga din die för att få en perfekt utstansning. Enkelt!!

Jag använde en die fra Sizzix thinlits settet 'You & Me' för min titel tillsammans med några alfabetsstickers.

Slutligen en bild på mina banners som jag gjorde med en ny Bigz die och mina Tattered florals med några snygga framelits löv.


Dessa fina Sizzix produkterna använde jag:
Sizzix Big Shot Machine Only (Powder Blue & Teal)
Sizzix Framelits Die Set 12PK w/Stamps - Here & There
Sizzix Framelits Die Set 5PK w/Stamps - Simply Lovely 
Sizzix Framelits Die Set 5PK w/Stamps - English Garden 
Sizzix Thinlits Die Set 7PK - You & Me
Sizzix Bigz Die - Tattered Florals 
Sizzix Accessory - Susan's Garden Tool Kit
Sizzix Bigz Die - Pennants

I övrigt använde jag papper från Heidi Swapp 'Dreamy' collection and letter stickers and flowers från Papirdesign.

 

2 comments:

  1. This looks wonderful.. love the masked stars and always love the flowers!

    ReplyDelete
  2. Such a beautiful page - love all the dies you have managed to use on this!

    ReplyDelete