Sunday 10 August 2014

'A Simple Life'





Time for another post from me here on the blog.
Today I have a page with a photo and colours to celebrate 'The Simple Life'.


I used a sheet of jeans-patterned paper as my base and also used my Tattered Florals die to make jeans-flowers. I love the fresh blue colour that goes so well with seaside pictures.


I added a couple of Prima flowers and some from Norwegian Papirdesign for extra measure and a diecut from Heidi Swapp to make up my title, 'Simple Life'.


I find I like to use my Frameworks Trellis die more and more.
Since it's a Bigz die I especially love using it with cardboard to make cuts that resemble  rich wonderful chipboard.  Like I did here....


As you can see I altered the Trellis die cut a little. Firstly I painted it with gesso, and when dry I used a script stamp from Prima to add extra interest to the cardboard.


The cute butterfly is from the latest collaboration between Sizzix and Prima, a collection  called
Flora Grande. If you look closely behind my flower clusters you will see something pink and lacey peeking out. I used half of a die cut flower from the same collection for some softness.
Underneath it all I used loads of Prima Color Bloom mist in a gold shade.


I hope to se you here on the Sizzix blog next Sunday again!
 Have a great week!



Sizzix BIg Shot Starter kit
Sizzix Thinlits dies Whinged Beauties
Sizzix die set Heavenly
Tattered Florals Bigz die
Susans garden tool kit

Patterned papers-Papirdesign
Flowers- Papirdesign, Prima, handmade
Letter stickers- Papirdesign
Die cut title- Heidi Swapp
Mist- Prima

-------------------------------------------------------

Tid för en ny blogg post här på Sizzix bloggen.

I dag har jag en sida att visa er med ett mjukt foto och färger som betonar 'Det Enkla I Livet'
Jag använde ett ark i blått jeansmönster som bakgrund och gjorde även jeansblommor ed min Tattered Florals die. Jag gillar verkligen den fräscha blåa färgen som passar så bra med strand foton.

Jag använde några Prima blommor och några från Papirdesign tillsammans med en diecut titel från Heidi Swapp.

Jag har kommit på mig själv att jag gillar min Frameworks trellis die mer och mer....
Sedan den är en Bigz die är det speciellt kanon att stansa ut saker från pappkartong så att det liknar härliga chipboard bitar. Som här.....

Som du ser så ändrade jag utseende på min 'chipboard'. Först målade jag den med gesso och när det torkat stämplade jag på ytan.
Den söta fjärillen tillhör den senaste gemensamma kollektionen mellan Sizzix och Prima som kallas Flora Grande. Om du tittar närmare bakom mina blomklasar kan du se något rosa skirt som tittar fram. Det är två halvor av en utstansad blomma från samma kollektion.
Under mina lager har jag sprayat med Prima Color Bloom mist i en guldig kulör.

Hoppas att se er snart igen här på Sizzix bloggen!
Ha en skön vecka!

Sizzix BIg Shot Starter kit
Sizzix Thinlits dies Whinged Beauties
Sizzix die set Heavenly
Tattered Florals Bigz die
Susans garden tool kit

Mönster papper-Papirdesign
Blommor- Papirdesign, Prima, handmade
Bokstavs stickers- Papirdesign
Die cut titel- Heidi Swapp
Mist- Prima


2 comments:

  1. Beautiful layout, I love the denim paper you have used on each sides and the flowers look wonderful!

    ReplyDelete
  2. Beautiful as always Bente :)

    ReplyDelete