Thursday 14 August 2014

A soft & masculine layout by Karine



Hi everyone!

Here is a new page with my favourite subjects! Here are masculine but soft tones to highlight a summer mini picture.

Supply list:

Papers: Crate Paper, 4heures37
Alphabets: Jenni Bowlin Studio
Stickers: Studio Calico
Die cuts: Heidi Swapp, 4heures37
Badge: Studio Calico
Heart: Studio Calico
Masking Tape
Stamps: Tim Holtz
Ink: Chalk Prima
Other: Stabilo Pen68

Dies:

658300 : Sizzix Big Shot Starter Kit
659436 : Sizzix Bigz Die-Garden Greens

I chose a squared paper as a background. I love school stationery! I partially worked on my background by printing several times nice butterflies in sky blue ink.
Then I added a touch of watercolour effect thanks to my Stabilo 68 felt-tipped pens! Scribble on a Teflon mat, add a bit of water, withdraw the colour with a thin paintbrush and make splashes on your background!
Let it dry in the open.

While it dries, cut a nice foliage pattern with my favourite die of the moment, the Garden Greens! Use the same process to colour it with your felt-tipped pens.

Then add a pattern paper piece, matching stickers and text stickers.

Glue your small picture; add the title and the page is done!






Have a lovely day,

Karine

Bonjour tout le monde !

Une nouvelle page aujourd'hui avec mes sujets préférés ! Des tons masculins mais très doux pour mettre en valeur une mini photo estivale.

Matériel :

Papiers : Crate Paper, 4heures37
Alphabets : Jenni Bowlin Studio
Autocollants : Studio Calico
Die cuts : Heidi Swapp, 4heures37
Badge : Studio Calico
Coeur : Studio Calico
Masking Tape
Tampons : Tim Holtz
Encre : Chalk Prima
Divers : Stabilo Pen68

Dies utilisés :

658300 : Sizzix Big Shot Starter Kit
659436 : Sizzix Bigz Die-Garden Greens

J'ai choisi un fond de page quadrillé, les papiers de type scolaires sont mes préférés ! J'ai retravaillé partiellement mon fond en imprimant plusieurs fois des jolis tampons papillons en bleu ciel.
Ensuite j'ai ajouté une touche d'aquarelle avec mes stylos Stabilo Pen68 ! Crayonnez sur un tapis téflon, ajoutez un peu d'eau et éclaboussez votre fond !
Laissez sécher tranquillement.

Pendant ce temps-là, découpez un joli feuillage avec mon die préféré du moment, le Garden Greens ! Colorisez de la même façon avec vos feutres.

Ajoutez ensuite un morceau de papier imprimé, des étiquettes assorties et des stickers textes.

Collez votre petite photo, ajoutez votre titre et la page est terminée !

Très bonne journée à vous !



 Karine

1 comment:

  1. Wonderful layout for boys, love those colors on the grid paper. Fun photo too.

    ReplyDelete