Wednesday 20 August 2014

Black & White Arrows


 
 
 
I really like the look you can achieve when using embossing folders and the arrows you can emboss using one of the folders from Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Arrows & Typewriter Keys is very cool. I wanted to create a card that show cased the arrows and this is what I came up with:
 
 
 
The design is very simple: I simply cut a piece of paper a little smaller than a standard A2 card and ran it through the Big Shot using the Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Arrows.
 


Once I had done that I curled up each of the corners slightly because I wanted my card to have even more dimension than what you get when using embossing folders.
 


I wanted to add some stitching and I needed it to be very precise. That need led me to using the smaller rectangle die from Thinlits Die Set 8PK - Basics as a stencil: I placed the die in the middle of the card and lightly traced around it with a pencil prior to machine stitching with a black thread. Once I was done sewing, I carefully erased the pencil lines.



To fit in a sentiment I die cut a label using one of the dies from Thinlits Die Set 12PK - Ornate Labels, stamped my sentiment in the middle of the label, added some enamel dots as decoration and finally mounted the label on the card using foam adhesive.

Supply list:
Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Arrows & Typewriter Keys
Thinlits Die Set 12PK - Ornate Labels
Thinlits Die Set 8PK - Basics
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Cardstock
Stamp (Lawn Fawn)
Enamel Dots (My Mind's Eye)
Thread
Ink (VersaFine)

---o---

Jeg kan rigtig godt lide det look, man kan opnå, når man bruger embossingfoldere, og de pile der kan laves med en af folderne fra Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Arrows & Typewriter Keys er rigtig cool. Jeg besluttede derfor at lave et kort, hvor pilene var hovedmotivet.

Jeg har anvendt et ret enkelt design, hvor jeg skar et stykke hvidt papir ud, som var lidt mindre end et A2 kort, hvorefter jeg løb det igennem Big Shot'ten med Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Arrows.

Da jeg havde embosset papiret, valgte jeg at krølle hvert af de fire hjørner lidt, fordi jeg gerne ville have endnu mere dimension på kortet.

For mig er syning en af de fineste detaljer, man kan bruge på papirprojekter, og jeg ville naturligvis også have en syet detalje på dette kort. Det var vigtigt for mig, at syningen blev meget præcis, hvilket ledte mig til at bruge den lille rektangulære die fra Thinlits Die Set 8PK - Basics som skabelon. Jeg placerede dien midt på kortet, tegnede forsigtigt rundt om den med blyant, syede oveni blyantstregerne, og til sidst viskede jeg blyantsstregerne væk.

For at få plads til en hilsen på kortet, udstansede jeg en label fra Thinlits Die Set 12PK - Ornate Labels, stemplede teksten midt på og dekorerede med nogle enamel dots. Slutteligt monterede jeg labellen på kortet med 3d-puder.

Ingredienser:
Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Arrows & Typewriter Keys
Thinlits Die Set 12PK - Ornate Labels
Thinlits Die Set 8PK - Basics
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Karton
Stenmpler (Lawn Fawn)
Enamel Dots (My Mind's Eye)
Sytråd
Sværte (VersaFine)


No comments:

Post a Comment