Friday 15 August 2014

Butterfly monochromatic cards



Hello everyone! It's again my turn to bring you brand new Sizzix inspiration today! Recently I created 3 monochromatic cards (one color with a few hues of it) in my favorite color palette. Today I would like to share with you how to make similar cards, because these are very easy to re-create and I think these are perfect for any occasion. My cards are with "just because" words, so I can use them whenever I will need.



Main decorations on my cards are large butterflies, which I cut out and embossed using Sizzix Bigz Die w/Texture Fades - Layered Butterfly set. To make smaller decorations, I used also wings from the Sizzix Thinlits Die Set 2PK - Heavenly set, matching butterfly theme. Cards were supposed to be light, very layered and dimensional, so I decided to use vellum and cut out large decorative doily using die from the Sizzix Thinlits Die Set 2PK - Doily & Doily Border set.



As my bakcgrounds are made using mediums, I decided to use them one more time to color large butterflies. I used color blooms and color shine mists and at the top I inked embossed parts using pale brown ink and added a touch of white gesso, as I always do. 



Stave with treble clef from the Sizzix Thinlits Die Set 11PK - Juke Box & Music set is a very versatile motif, I decided to use it in a very pale, delicate version. Each of the layer (large butterfly, additional wings, stave and the words in scalloped circle) were adhered using 3D cubes, to add more dimension and depth.




Sizzix supplies used:

I strongly encourage you to craete your own monochromatic set of card in your favorite colors, using amazingly beautiful and very versatile Sizzix dies and embossing folders!

Thank you for visit us today! 
Have a lovely, creative weekend! 
~~ Karola ~~ 


****************************

Witajcie! Dziś znów moja kolej na blogu Sizzix i dziś przynoszę Wam kolejną świeżą inspirację. Tym razem będą to 3 ostatnio stworzone monochromatyczne kartki w moich ulubionych kolorach. Monochromatyczne, czyli w jednym kolorze, lecz z wieloma jego odcieniami. Chciałabym pokazać Wam jak prosto wykonać podobne kartki, ponieważ są niezwykle łatwe do odtworzenia, a dodatkowo nadają się na każdą okazję. Moje kartki ozdobiłam neutralnymi napisami "just because", dzięki czemu mogę je wykorzystać kiedy tylko zajdzie taka potrzeba. 
Główny motyw na kartkach to duży motyl, wycięty i zemnossowany przy użyciu wykrojnika i folderu do embossingu z zestawu Sizzix Bigz Die w/Texture Fades - Layered Butterfly. Dodatkowo, nawiązując do głównego motywu, postanowiłam użyć wykrojników ze skrzydłami, czyli Sizzix Thinlits Die Set 2PK - Heavenly, dodając po dwa, różne na każdej z kartek - skrzydełka. Ponieważ założyłam, że kartki mają być lekkie, przestrzenne i delikatne, pomyślałam, że warto wykorzystać trochę kalki i to właśnie z niej wycięłam duże, ozdobne serwetki, za pomocą wykrojnika z zestawu Sizzix Thinlits Die Set 2PK - Doily & Doily Border. Ponieważ do stworzenia teł moich kartek wykorzystałam media, postanowiłam wykorzystać je ponownie kolorując duże motyle. Po wyschnięciu mediów na powierzchni motyli,  potuszowałam wypukłe, zembossowane fragmenty za pomocą jasno brązowego tuszu, a następnie dodałam nieco białego gesso, jak to mam w zwyczaju. Motyw pięciolinii z kluczem wiolinowym jest jednym z klasycznych, uniwersalnych motywów, świetnych na każdą okazję i pasujących do właściwie każdego stylu. Wykorzystałam go w moich kartkach w bardzo delikatnej wersji, a pięciolinię wycięłam wykrojnikiem z zestawu Sizzix Thinlits Die Set 11PK - Juke Box & Music.

Gorąco zachęcam Was do stworzenia własnego zestawu monochromatycznych kartek, w Waszych ulubionych kolorach, wykorzystując niesamowicie piękne i uniwersalne wykrojniki i foldery do embossingu Sizzix!

Dziękuję za dzisiejsze odwiedziny na naszym blogu!
Życzę Wam cudownego, kreatywnego weekendu!

~~ Karola ~~

1 comment: